Viscerale therapie

De oorzaak van pijnklachten aan de spieren, gewrichten en wervelkolom ligt in sommige gevallen ergens anders in het lichaam dan op de pijnplek zelf. Meestal zijn juist de bindweefselstructuren rondom organen, bloedvaten of zenuwen de oorzaak. Met zachte manipulaties kan de visceraal therapeut de oorzaak van de klachten verhelpen, zodat alle structuren weer vrij kunnen bewegen en functioneren.

• Rug-, nek- en schouderpijn
  • Knie- en enkelklachten
  • Bekkenproblematiek
  • Tenniselleboog
  • Zenuw gerelateerde klachten zoals whiplash, hernia en aangezichtspijn
  • Organische klachten zoals darm- en buikklachten, duizeligheid en hartkloppingen
  • Spanningsklachten
  • Burn-out

Praktijkvoorbeeld

Een man heeft al jaren rugklachten met uitstralende pijn naar het been. Na onderzoek door de visceraal therapeut blijkt dat deze klachten terug te leiden zijn naar een blindedarmoperatie in het verleden. De verklevingen, ontstaan door de operatie, trekken via het bindweefsel aan het bekken en aan de onderrug. De visceraal therapeut behandelt in dit geval niet alleen de wervelkolom en het bekken, maar vooral de verklevingen in de buik en de zenuw die naar het been loopt. De oorzaak van de klachten wordt direct behandeld.

Stijn Elferink
Stijn van Zutphen

Om een afspraak met een van onze visceraal therapeuten te maken heeft u geen verwijzing van de huisarts nodig. Behandeling door een visceraal therapeut wordt in veel gevallen vergoed door de zorgverzekering. Raadpleeg hiervoor de voorwaarden van uw zorgpolis.

Voor meer informatie of bij vragen over therapie├źn of behandelingen kunt u contact met ons opnemen via onderstaand contactformulier.