Shockwave therapie

Shockwave therapie is een effectieve methode waarbij vooral chronische pijnklachten worden aangepakt. Shockwave werkt met zogenaamde drukgolven. Via het shockwave apparaat worden lokaal korte trillingen afgegeven op de pijnlijke plek. Deze impulsen verbeteren de bloedsomloop en stofwisseling in het pijngebied, hierdoor neemt de pijn af. De behandeling stimuleert uw lichaam om de blessure zelf te genezen.

• Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting op de pezen
  • Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog)
  • Pijn aan de knieschijf
  • Chronische pijn aan de achillespees (achillodynie)
  • Hielpijn (hielspoor)
  • Chronische nek-, schouder- of rugpijn en spanning (triggerpoints)
  • Andere vormen van peesontsteking (tendinitis)

Hoeveel behandelingen zijn er nodig?

Shockwave therapie is altijd onderdeel van reguliere fysiotherapie. Voordat we tot behandeling overgaan doen we altijd eerst onderzoek, meestal door middel van echografie. Hierna zijn er gemiddeld vier á vijf behandelingen nodig om van de klachten af te zijn.

Simone Raben

Om een afspraak met een van onze fysiotherapeuten te maken voor shockwave therapie heeft u geen verwijzing van de huisarts nodig. Shockwave therapie is onderdeel van een normale fysiotherapiebehandeling en wordt daarom in veel gevallen vergoed door de zorgverzekering. Raadpleeg hiervoor de voorwaarden van uw zorgpolis.

Voor meer informatie of bij vragen over therapieën of behandelingen kunt u contact met ons opnemen via onderstaand contactformulier.