Wat kun je doen tegen gewrichtspijn?

Ervaar je ongemakken bij het uitvoeren van eenvoudige, dagelijkse taken zoals lopen, zitten of zelfs liggen? Heb je pijn in je gewrichten en kun je sommige bewegingen niet meer (goed) maken? Lijdt je nachtrust en emotioneel welzijn onder je gewrichtspijn?

Met manuele therapie kunnen we je klachten omtrent pijnlijke gewrichten verminderen en zelfs oplossen. Maak direct een afspraak bij één van onze praktijken.

Fysiotherapie Doetinchem Fysiotherapie Zieuwent Fysiotherapie Ruurlo

Oorzaken van gewrichtspijn

Gewrichtspijn is niet alleen vervelend, het kan je beperken in je dagelijks leven. Oorzaken kunnen variëren van slijtage, artrose en ontstekingen in spieren en pezen tot overbelasting of blessures. Blessures kunnen ontstaan door een trauma (verstuiking, verrekking, ontwrichting of verkramping). Ook kunnen veel herhaalde bewegingen gewrichtsklachten veroorzaken, zoals een pijnlijke pols door langdurig, eenzijdig werk of een tenniselleboog.

Symptomen van gewrichtspijn

• Stijfheid van het gewricht na een periode van rust, bijvoorbeeld bij ontwaken (ochtendstijfheid)
  • Verminderde flexibiliteit en mobiliteit van gewrichten
  • Zwelling
  • Roodheid
  • Warm gevoel rondom het gewricht (ontsteking)

Heb je koorts? Houdt de zwelling en roodheid aan of verergert deze? Neem dan contact op met een (huis)arts.

Oedeem en compressiekousen

Met fysiotherapie, maar vooral met manuele therapie, kunnen wij helpen bij gewrichtspijn. Door het gewricht te mobiliseren en stabiliseren kunnen we de pijn verminderen en de functie verbeteren. Wat houdt een behandeling bijvoorbeeld in?

• Door manipulaties van het gewricht kunnen we de functie en mobiliteit verbeteren.
  • We maken gebruik van technieken als massage en stretching om pijn te verminderen.
  • Je krijgt (huiswerk)oefeningen om de spieren rondom het gewricht te versterken.

Welke technieken we exact voor jou inzetten, hangt van jouw specifieke klachten af. Op basis van een eerste gesprek (intake) en onderzoek kunnen we een behandelplan vormen.

Maak een afspraak bij één van onze praktijken

Heb jij klachten en/of gewrichtspijn, weet je niet wat je eraan kunt doen, of zoek je naar de juiste persoon om jou van je klachten af te helpen?

Plan nu een afspraak bij de manueel therapeut