DorSano

Een grote groep Nederlanders heeft dagelijks last van (lage) rugpijn. Pijn, waar artsen geen duidelijke of aantoonbare oorzaak voor kunnen ontdekken. DorSano is een unieke methode die zowel specifieke of aspecifieke rugpijn kan verhelpen of verlichten.

Laat uw rugpijnklachten verhelpen met DorSano

Het DorSanoteam heeft een revolutionair 3-stappenplan ontwikkeld voor het behandelen van lage rugpijn. DorSano is gericht op zowel specifieke als aspecifieke rugproblemen. Een grote groep Nederlanders -ruim 2 miljoen- heeft dagelijks last van aspecifieke rugpijn. Pijn, waar artsen geen aantoonbare reden voor (kunnen) ontdekken. Maar liefst 85 tot 90% van alle rugproblemen heeft geen duidelijke oorzaak. Bij het behandelen en in veel gevallen verhelpen van die pijn boekt DorSano grote successen. Maar ook bij veel specifieke rugklachten, zoals een hernia, kan DorSano uw pijn verlichten.

• Lage rugpijn
  • Scoliose
  • Hernia en nekhernia
  • Whiplash
  • Spit en lumbago
  • Nekpijn
  • Artrose rug
  • Bekkeninstabiliteit
  • Discopathie
  • Ischias
  • Stenose

Stap 1 - Diagnose door Medi Mouse

Stap 1 - Diagnose door Spierkrachtmeting

Stap 2 - Mobilisatiefase

Stap 3 - Stabilisatiefase

Stappenplan
1
De eerste stap van DorSano is het stellen van een diagnose door het scannen van de rug. We brengen het probleemgebied in beeld en kunnen zo gericht behandelen. De Medi Mouse, een flexibel apparaat, analyseert de wervelkolom en stuurt beelden naar de computer, die er een animatie van maakt. We komen te weten waar de wervels vastzitten en waar de wervelkolom juist te soepel is.

Hierna wordt er een ‘back-check’ uitgevoerd met een apparaat dat de kracht van de rompspieren meet en de krachtverhoudingen tussen de spieren onderling.
2
Naar aanleiding van de diagnose maken we een persoonlijk behandelplan. Een mogelijke tweede stap van DorSano is de mobilisatie en reactivatie. Hierbij mobiliseren we de wervels ten opzichte van elkaar en zetten we de kleine rugspieren weer aan het werk. Zo leren we u opnieuw in welke volgorde u uw rugspieren moet aanspannen
3
In de laatste stap focussen we op de coördinatie van de tussenwervelspieren en de stabilisatie van de rug door middel van gerichte training. Tijdens deze training kunt u op het scherm meekijken naar wat er precies in uw rug gebeurt.
Emma Hijink
Wout Eekelder
Stijn Elferink
Simone Raben
Karlijn ten Have

Om een afspraak voor een DorSano onderzoek te maken heeft u geen verwijzing van de huisarts nodig. Een DorSano onderzoek of behandeling wordt in veel gevallen vergoed door de zorgverzekering. Raadpleeg hiervoor de voorwaarden van uw zorgpolis.

Voor meer informatie of bij vragen over therapieën of behandelingen kunt u contact met ons opnemen via onderstaand contactformulier.